دستگاه تصفیه آب خانگی

راد گستر نوین وارد کننده و عرضه کننده بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر و لوازم تصفیه آب در ایران

دستگاه تصفیه آب خانگی

راد گستر نوین وارد کننده و عرضه کننده بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر و لوازم تصفیه آب در ایران

دستگاه تصفیه آب خانگی

شرکت راد گستر نوین با بیش از یک دهه سابقه درخشان در زمینه واردات و فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین کیفیت درعین حال با نازلترین قیمت و همچنین جهت آسایش و رضایتمندی هموطنان عزیز و رفاه حال مشتریان ، فروش به صورت نقد و اقساط همراه با گارانتی طلایی ، خدمات سریع ، پشتیبانی طولانی مدت ، ارسال و نصب و شیر آلات رایگان با بهره گیری از متخصصان و سرویس کاران حرفه ای و مجرب در امر نصب و راه اندازی آماده خدمت به هموطنان گرامی میباشد.

  • ۰
  • ۰

اگر می‌توانید نفس عمیق بکشید!!! بسیاری از کارهایی که به منظور جلوگیری از کاهش هزینه‌های انرژی در خانه‌هایمان انجام می‌دهیم، مثل دو جداره کردن پنجره‌ها، بستن روزنه‌ها، مهر و موم کردن همه‌ی روزنه‌ها و... شاید برای بهبود وضعیت مصرف انرژی عالی باشند ولی باعث تجمع آلاینده‌های زیادی در خانه می‌شوند. دود سیگار، تنفس فرد بیمار، گرد و غبار روی لباس‌ها و فرش‌ها، ورود برخی از آلاینده‌ها به منزل و... هر روز بیشتر می‌شود ولی راه خروجی برای آن‌ها نیست.



از این رو بسیاری از مردم که از این موضوع آگاهی دارند برای مرتفع نمودن این مشکل به سراغ دستگاه تصفیه هوا می‌روند. اما در برخی موارد بر خلاف همه‌ی ادعاهای فروشنده و تولیدکننده‌های انواع دستگاه تصفیه هوا باز هم شاهد عدم کیفیت مناسب هوا در منزل هستیم. در این مقاله به دلایل این موضوع و انتخاب بهترین دستگاه‌ تصفیه هوا خواهیم پرداخت تا علاقمندان به تنفس در هوای پاک بتوانند در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه هوا بهترین نمونه را انتخاب کنند.


بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل


تیم تخصصی ما با آزمایشات و ارزیابی‌های تخصصی و مقایسه‌ی آخرین مدل‌های این دستگاه‌ها بنابر ادعاهای تولیدکنندگان این محصولات به شما کمک خواهد کرد تا بهترین محصول را با مشاهده‌ی نتایج این تحقیقات انتخاب کنید و در ضمن برای تنفس راحت‌تر در منزل راه‌هایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.


خرید دستگاه تصفیه هوا

 

قبل از اینکه به سراغ خرید دستگاه تصفیه هوا بروید بهتر است اقدامات زیر را برای کاهش آلودگی در منزل و محیط داخلی محل کار خود انجام دهید:


منزل و محل کار خود را با برنامه‌ی منظم با جاروبرقی‌های فیلتردار جارو بزنید.


در محیط بسته و منزل خود استعمال دخانیات را ممنوع کنید.


تجهیزات گرمایش و سرمایشی خود را تمیز نگه دارید و اگر فیلتردار هستند، فیلتر آن‌ها را مرتباً تعویض کنید.


در منزل کمتر شمع روشن کنید و اگر شومینه‌ی شما از نوع آتش طبیعی است، ترجیحاً از آن استفاده نکنید.


در آشپزخانه، توالت و حمام خود و سایر نقاط شستشو از هود و هواکش‌های مناسب استفاده کنید.


مواد شیمیایی، چسب‌ها، سموم و سوسک‌کش‌ها را دور از ظروف و محل زندگی نگهداری کنید.


اگر پنجره و یا درب منزل را باز می‌کنید، سیستم تهویه‌ی هوایی در منزل داشته باشید تا هوا را تمیز کند.


همه‌ی این راه‌ها می‌تواند در کاهش آلودگی محل زندگی و کار شما مؤثر باشد ولی باز هم کاملاً عوامل آلرژی‌زا و آلوده‌کننده از بین نخواهند رفت و به همین دلیل برای داشتن یک تنفس عالی و به دور از نگرانی باید به انتخاب یکی از انواع دستگاه‌های تصفیه هوا بروید.


در چند دهه‌ی گذشته، توسعه‌ی فناوری سیستم‌های دستگاه‌ تصفیه هوا در سراسر دنیا به سرعت در حال افزایش است. انواع دستگاه‌های تصفیه هوا با نوآوری‌های خاص و اشکال و رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وارد بازار شده‌اند. اما آنچه که برای مصرف‌کننده همواره خارج از همه‌ی این موضوعات مطرح بوده است، خرید دستگاه تصفیه هوای خانگی است که کیفیت تصفیه‌ی هوا آن بسیار مناسب باشد.


هرچند تمامی محصولات و برندهای دستگاه تصفیه هوا ادعاهایی را دارند ولی اغلب آنها از چند تکنولوژی مشابه استفاده می‌کنند. خریدار این محصولات باید بداند این تکنولوژی‌ها چیست و چه مزایایی دارد تا در انتخاب محصول مورد نظر خود برای محل کار و یا خانه دید بهتر و انتخاب مناسب‌تری داشته باشد. در ادامه به تشریح رایج‌ترین این تکنولوژی‌ها و فناوری‌های موجود در دستگاه‌های تصفیه هوا خواهیم پرداخت.


دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA

 

HEPA مخفف Air High Efficiency Particulate Air می‌باشد. این فناوری تصفیه هوا در ابتدای جنگ جهانی دوم و به منظور حذف ذرات و گرد و غبارهای رادیواکتیو برای بهتر شدن شرایط تنفسی سربازان ابداع شد. امروزه از این نوع دستگاه‌ها برای فیلتر کردن هوای خانگی با ظرفیت 99.97% استفاده می‌شود. این دستگاه‌های تصفیه هوا تمام ذرات به اندازه 0.3 میکرون که شامل 95% ذرات موجود در هوا می‌باشد را فیلتر و تصفیه می‌کند که البته در مدل‌های جدید‌تر ذرات تا اندازه 0.1 میکرون را هم جذب می‌کند.


هنگامی که آلاینده‌های هوا را انسان در فرآیند تنفس خود استنشاق می‌کند، سیستم دفاعی بدن نسبت به ذرات کوچک‌تر از 0.5 میکرون آسیب‌پذیرتر است و اغلب ذراتی را دفع می‌کند که اندازه‌ای بزرگتر داشته باشند. از این رو اکثر پزشکان و متخصصین آلرژی درمانی دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلترHEPA را توصیه می‌کنند که البته از تکنولوژی جدیدتر بهره‌مند باشند. زیرا این نوع از دستگاه‌های تصفیه هوا توانایی حذف تقریبا همه آلاینده‌های هوا را که با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند را دارند.


از جمله نمونه‌های آلاینده‌های هوا موجود در خانه با ذکر اندازه‌ی آن‌ها در میکرون:


گرده بین 5 تا 100 میکرون


قارچ انگلی گیاهان آپارتمانی 2 تا 20 میکرون


پوسته و انگل‌های پوستی حیوانات خانگی0.5 تا 100 میکرون


گرد و غبار 0.5 تا 50 میکرون


باکتری‌ها 0.35 تا 10 میکرون


دستگاه تصفیه هوا با تکنولوژی جدید فیلترهای HEPA قادر به حذف تمام آلاینده‌های بالا هست زیرا آن‌ها اغلب بزرگتر از 0.3 میکرون هستند. دستگاه‌های تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA تنها مشکلی که دارند این است که نمی‌توانند تمام مواد شیمیایی، گازها و ترکیبات شیمیایی، دود سیگار و سایر دخانیات را جذب کنند. چرا که برخی از اندازه‌ی آلاینده‌های این نوع ترکیبات کوچکتر از 0.3 میکرون هستند.


به همین دلیل توصیه می‌شود اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA هستید از نمونه‌هایی انتخاب کنید که به یک فیلتر کربن‌ فعال هم تجهیز شده باشند چرا که این نوع فیلتر به این دستگاه تصفیه هوا کمک می کند که ذراتی را که فیلتر HEPA جذب نمی‌کند قادر به تصفیه باشند.


مزایای دستگاه تصفیه هوا دو فیلتره مجهز به فیلتر HEPAو فیلتر کربن‌دار:

 

گرد و غبار، گرده،آلاینده‌های حیوانات خانگی، گرده و سایر آلاینده‌های آلرژی‌زا را حذف می‌کند.


اکثر باکتری‌ها را از بین می‌برد


ذراتی که تصفیه و جذب دستگاه شده‌اند دوباره به هوا منتشر نخواهند شد


معایب دستگاه تصفیه هوا دو فیلتره مجهز به فیلتر HEPAو فیلتر کربن‌دار:

 

ممکن است باز برخی از گازهای شیمیایی، دود دخانیات و بوها را جذب نکند.


ذرات میکروسکپی ویروس‌ها را به خوبی جذب نمی‌کند


میکرو ارگانیسم‌هایی که در فیلتر جذب می ‌شوند می‌توانند تکثیر شوند و رشد آنها در مواقعی که دستگاه تصفیه هوا خاموش باشد می‌تواند باعث افزایش آلودگی هوا شود.


منبع:https://www.radgostarnovin.com/articles/types-of-air-purifiers

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی