دستگاه تصفیه آب خانگی

راد گستر نوین وارد کننده و عرضه کننده بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر و لوازم تصفیه آب در ایران

دستگاه تصفیه آب خانگی

راد گستر نوین وارد کننده و عرضه کننده بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر و لوازم تصفیه آب در ایران

دستگاه تصفیه آب خانگی

شرکت راد گستر نوین با بیش از یک دهه سابقه درخشان در زمینه واردات و فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین کیفیت درعین حال با نازلترین قیمت و همچنین جهت آسایش و رضایتمندی هموطنان عزیز و رفاه حال مشتریان ، فروش به صورت نقد و اقساط همراه با گارانتی طلایی ، خدمات سریع ، پشتیبانی طولانی مدت ، ارسال و نصب و شیر آلات رایگان با بهره گیری از متخصصان و سرویس کاران حرفه ای و مجرب در امر نصب و راه اندازی آماده خدمت به هموطنان گرامی میباشد.

۲۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خوشبختانه امروزه اکثر ما نوشیدن آب را یک ضامن سلامتی می دانیم و با اطلاع رسانی های ایجاد شده سطح آگاهی مردم نسبت به نوشیدن آب و خطرات کم آبی بسیار بیشتر از گذشته شده است. ما در این مقاله به اهمیت نوشیدن مفدار کافی از آب سالم و تصفیه شده می پردازیم تا با دلایل استفاده مناسب از آن بیشتر آشنا شوید.



حفظ تعادل مایعات بدن

بدن شما از حدود 60 درصد آب تشکیل گردید است. عملکرد این مایعات در هضم و جذب مواد غذایی، گردش خون، ایجاد بزاق، انتقال مواد غذایی و تنظیم درجه حرارت بدن تاثیر داسته و نقشی حیاتی را ایفا می کنند. مغز ما از طریق غده هیپوفیز خلفی به کلیه ها دستور داده که چه مقدار آب را از طریق ادرار دفع و چه مقدار را ذخیره نماید. هنگامی که بدن ما دچار کم آبی است سیگنالهایی ارسال می گردد که عامل تشنگی است و باید هرچه سریع تر نسبت به رفع کمبود اقدام شود.

  • ۰
  • ۰

برای عملکرد صحیح سلولها و اندام های بدن به مقدار زیادی آب نیاز است. آب در بدن برای عملکرد مفاصل، محافظت از نخاع، سلامت پوست، تنظیم درجه حرارت بدن و غیره کاربرد دارد. اگر چخ مواد غذایی مصرفی و میوه جات بخشی از مایعات بدن را تامین می کند ولی بخش بزرگی از آن توسط نوشیدن آب تامین می گردد.



در طول روز بدن ما بر اثر فعالیت روزانه و حتی تنفس، مقدار زیادی آب از دست داده که این آب از دست رفته می بایست جایگزین گردد. بهتر است آب از دست رفته از طریق نوشیدن آب خالص تصفیه شده جایگزین گردد تا مصرف نوشابه ها و آب میوه ها، زیرا این مایعات دارای مقدار زیادی کالری هستند که به سلامت بدن آسیب می رسانند.

  • ۰
  • ۰

چه چیز ما با یک درخت و یا یک گربه مشترک هست؟ همه ما برای ادامه حیات خود به آب نیاز داریم. همه گیاهان و حیوانات برای بقاء و حفظ سلامتی خود به این ماده حیاتی نیاز داشته و عدم دسترسی به آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم زمین وارد نماید.



بدون آب بدن ما به درستی کار نخواهد کرد و زنده بودن بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. بدن ما برای انجام فعالیتهای مختلف ارگانهای خود به آب نیاز دارد. برای مثال خون، که خود شامل مقدار زیادی آب بوده و وظیفه اکسیژن رسانی را به همه سلول های بدن به عهده دارد. لذا با کمبود آب اکسیژن به این سلول ها نرسیده و موجب مرگ آنان می گردد.

  • ۰
  • ۰

آب از اجزاء اصلی بدن محسوب می شود و 70 تا 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. مصرف این ماده که نه کاری دارد و نه قند و چربی، دارای خواص درمانی برای ما انسانها می باشد. مقدار مصرف روزانه کافی آب، تاثیر زیادی بر حفظ سلامت ما دارد.



در ادامه به 10 اثر آب تصفیه شده و سالم بر بدن انسان می پردازیم:


1. کاهش خستگی


از آنجا که حجم زیادی از آب در خون ما می باشد، با کاهش آن خون غلیظ تر شده و باعث فشار بیشتر به قلب برای پمپاژ می گردد. با مصرف آب کافی می توان خستگی ناشی از کمبود آب را رفع نمود.

  • ۰
  • ۰
امروزه پدر و مادران می بایست نگرانی و وسواس زیادی در مورد آب مصرفی کودکان خود داشته باشند. وجود نیترات و مواد شیمیایی خطرناک در آب آشامیدنی می تواند باعث عوارض شدیدی در کودکان شود. در طول 70 سال گذشته فلوراید به آب آشامیدنی برخی کشورها جهت کاهش پوسیدگی دندان در بزرگسالان و کودکان اضافه شده است.


این روند در امریکا بیشتر از هر جای دیگری رشد داشته، و گفته می شود که بالای 75 درصد از امریکاییان از آب حاوی فلوراید استفاده می کنند. مصرف بیش از حد این ماده در کودکان می تواند باعث فلوئوروزیس دندانی که باعث ایجاد خطوط سفید، لکه، تغییر رنگ و یا حفره بر روی دندان شود.
  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از چالشها و نگرانی های مربوط به آلودگی آب و تصفیه آب، حذف نیترات در آب مصرفی می باشد. نیترات موجود در آب آشامیدنی می تواند باعث سندرم کودکان آبی در کودکان شود که یک بیماری ناشی از کمبود اکسیژن می باشد. علاوه بر کودکان، نیترات موجود در آب می تواند صدمات جبران ناپذیری برای بزرگسالان نیز به دنبال داشته باشد.


چهار عارضه ناشی از مصرف آب آلوده به نیترات


Methemoglobinemia متهموگلوبینمی : نیترات عامل اصلی ایجاد متهموگلوبینمی در نوزادان است. عارضه ای که در آن سطح متهموگلوبین خون بیش از حد عادی است. خطر بروز این مشکل در نوزادان بیشتر بوده و به دلیل نرسیدن اکسیژن به سلولها رنگ بدن به سمت کبودی می رود.

  • ۰
  • ۰

مسلما ضرورت استفاده از یک آب تصفیه کن خانگی به میزان آلاینده های موجود در آب منطقه شما بستگی دارد. میزان آلودگی آب شرب در مناطق مختلف، متفاوت بوده و در هر منطقه نسبت آلاینده ها با هم فرق دارد. لذا با استفاده از روشها و دستگاه های تست آلودگی آب، می توان به میزان سختی آب و آلودگی آن پی برد.



عوامل زیر لزوم استفاده از دستگاه های تصفیه آب را ایجاد می کنند.

  • ۰
  • ۰

آب سخت آبی است که دارای تعداد مواد معدنی بالاست. آب های زیرزمینی اغلب دارای مقدار زیادی کلسیم و منیزیم هستند. آب آشامیدنی هم می تواند شامل مواد معدنی مانند آهن باشد و در سیستم لوله کشی قدیمی، مواد معدنی ناشی از خوردگی لوله ها به آب نیز نفوذ می کنند.



 در برخی مناطق، آب سخت نیز ممکن است حاوی منگنز یا آلومینیوم باشد. استفاده از یک دستگاه تصفیه آب در سیستم لوله کشی منزل می تواند مشکلات ناشی از آب سخت را تا حد زیادی برطرف کند.

در این جا به 8 مشکل ایجاد شده توسط آب سخت می پردازیم که نشانگر سختی آب منزل شما می باشند.

  • ۰
  • ۰

مصرف آب آلوده و تصفیه نشده از منابع نامطمئن می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده گردد. این اتفاق معمولا برای مسافران و توریست هایی می افتد که به مناطقی سفر می کنند که دارای سیستم تصفیه آب نبوده و مجبور به استفاده از آب چاه و منابع زیر زمینی آب می شوند. که معمولا به این نوع اسهال، اسهال مسافرتی گویند.


اسهال ناشی از مصرف آب آلوده می تواند در مواردی بسیار خطرناک باشد. مدت زمان و تکرار مصرف می تواند عوارض آن را شدیدتر کند. عوامل بیماری زای اینگونه از آبها، ویروس ها و انگل های ناشی از مدفوع انسانی و حیوانی و یا کودهای کشاورزی می باشند.

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید مسئله آلودگی آب همچنان یک معضل جهانی بوده و کشورهای زیادی با این معضل درگیر هستند. آلودگی آب می تواند باعث بیماری هایی شود که سلامت جامعه را به خطر بیاندازد. در این مقاله به بررسی بیماری های شایع از مصرف آب آلوده و تصفیه نشده می پردازیم.

وبا

باکتری  ‘vibrio chlorae’ باعث ایجاد بیماری وبا می گردد. این بیماری نشانه هایی مانند اسهال و استفراغ، گرفتگی درد شکم و سردرد دارد. این باکتری عمدتا از طریق نوشیدن آب آلوده و مواد غذایی آلوده شده به مدفوع فرد بیمار و حتی از طریق سبزیجاتی که با آب آلوده آبیاری شده اند به بدن انسان منتقل می گردد.


آمیبیازیس (اسهال مسافرتی)

یکی از شایع ترین بیماری های آب آلوده است که عمدتا از طریق سهل انگاری افراد مسافر و گردشگر در مصرف آب ایجاد می گردد. آب آلوده به آمیب می تواند باعث ایجاد عفونت در روده بزرگ و کبد شود و علائمی مانند اسهال خفیف تا اسهال شدید همراه با خون به همراه دارد.

  • ۰
  • ۰
امروزه حجم وسیعی از تبلیغات دستگاه های تصفیه آب را شاهد هستیم. این دستگاه ها امروزه نقش مهمی در سلامت آب مصرفی ما ایفا می کنند. اگر تابحال از مزایای این دستگاه ها با خبر نشده اید، در ادامه به برخی از مزایای استفاده از آنها می پردازیم.




1-ایجاد آب و مزه بهتر با حذف کلر و آلودگی های باکتریایی توسط فیلترهای این دستگاه ها.
  • ۰
  • ۰

آب بعد از اکسیژن از نیازهای اساسی بدن انسان برای بقاست. بیش از 50% از بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. پس با این حساب آب مصرفی بدن و نوع کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. آب آشامیدنی پتانسیل بالایی برای آلوده شدن دارد که در صورت ورود میکروب‌ و باکتری‌های بیماری‌زا در آن، باعث ایجاد بیماری‌های خطرناکی همچون کریپتوسپوریدیوم، باکتری ایکلی، هپاتیت A، روده گیاردیا و... می‌شود.

با توجه به امکان بالای آلودگی آب آشامیدنی، تصفیه آب مناسب برای حذف عوامل بیماری زا توسط دستگاه تصفیه آب راهی انکارناپذیر است. امروزه، مراحل رایج در تصفیه آب که در دستگاه تصفیه آب استفاده می شود عبارتند از:


انعقاد و لخته سازی

انعقاد و لخته سازی اغلب اولین گام در تصفیه آب است. در دستگاه تصفیه آب بعنوان تصفیه کننده آب مواد شیمیایی با بار مثبت به آب اضافه می‌شود. بار مثبت این مواد شیمیایی، بار منفی خاک و دیگر ذرات محلول در آب را خنثی می کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ذرات با مواد شیمیایی متصل شده و به شکل ذرات بزرگتری می¬شوند که فلاک (floc) می نامند.

  • ۰
  • ۰
بی شک آب مایه‌ی حیات است با این حال افراد زیادی از مزایای آب آشامیدنی اطلاعی ندارند. از سوی دیگر با توجه به سطح آلودگی هشداردهنده‌ی این مایع، افزایش قابل توجهی در بیماری‌های مرتبط با آب آلوده وجود دارد. به عبارتی با توجه به کیفیت پایین آب آشامیدنی، افراد روز به روز بیشتر نگران سلامت خود هستند. از همین رو با توجه به اهمیت و ضرورت مصرف آب در سلامت انسان و هم‌چنین آلودگی این مایع حیات بخش، به ضرورت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بعنوان تصفیه کننده آب پی می بریم. بی شک میزان اندک مواد شیمیایی و یا فلزات سنگین موجود در آب، خطرناک نخواهد بود اما مصرف مداوم آب های آلوده به این مواد، مسلماً سلامت افراد را به خطر می اندازد.


برای داشتن آب آشامیدنی تمیز و عاری از میکروب امروزه دستگاه تصفیه آب خانگی بعنوان تصفیه کننده آب به نیاز مبرم هر خانواده تبدیل شده است که بدون آن مسلماً نمی توان زندگی سالمی را تجربه کرد. در فرایند تصفیه آب با دستگاه تصفیه آب خانگی به منظور حذف مواد شیمیایی ناخواسته و مضر، آلودگی ها، گل و لای، رسوبات مضر و گازهای سمی از آب آلوده، فرآیندهای تصفیه، تقطیر و لای گیری صورت می گیرد.

مزایای متعددی در زمینه‌ی نصب یک تصفیه کننده آب وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

1- آب آشامیدنی سالم، خالص و سلامت:
اولین و مهم‌ترین کاربرد دستگاه تصفیه آب خانگی بعنوان تصفیه کننده آب، تولید آب سالم است که برای افراد سودمند خواهد بود. آبی که از میان دستگاه تصفیه آب خانگی عبور می¬کند، معمولاً از باکتری، فلزات سنگین و حتی مواد شیمیایی، دارای آلودگی به مراتب کمتری نسبت به آبی که مستقیماً از شیر آّب عبور کرده، خواهد بود.
  • ۰
  • ۰

دستگاه تصفیه آب یکی از لوازم خانگی ضروری است که هر خانه‌‌ای به آن نیاز دارد. آب مصرفی در خانه‌های ما به طور کامل امن نیست. اسهال، یرقان، وبا و حصبه از رایج‌ترین بیماری‌های ناشی از آب هستند. یک راه‌حل مقرون ‌به ‌صرفه و بلندمدت برای حل این مسئله پس از آشنایی با انواع دستگاه های تصفیه آب، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نصب آن در خانه است. این بهترین راهی است که می‌توانید مطمئن شوید که شما و خانواده‌تان از آب سالم بهره‌مند هستید.

اما سؤال مهم این است که چطور از بین انواع دستگاه ‌های تصفیه آب، برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را بخریم؟ بازار پر از انواع دستگاه‌ های تصفیه آب است و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی که متناسب با نیازهای شما باشد هم مهم بوده و هم به بررسی دقیق نیاز دارد. بنابراین، در این بخش به معرفی انواع دستگاه های تصفیه آب می پردازیم تا به هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی به شما کمک کنیم:


انواع دستگاه های تصفیه آب:

  • ۰
  • ۰
در مقاله‌ی ضرورت تصفیه آب بر سلامت انسان در خصوص اهمیت تصفیه آب صحبت کردیم. اکنون قصد داریم در مورد نحوه‌ی انتخاب دستگاه تصفیه خانگی صحبت کنیم. انتخاب بهترین آب تصفیه کن خانگی در صورت عدم شناخت کافی در مورد آن احتمالاً تصمیم‌گیری دشواری خواهد بود.

پیش از انتخاب بهترین آب تصفیه کن خانگی ابتدا باید با فناوری های مختلف این دستگاه آشنا شوید تا مناسب ترین گزینه را برای منطقه‌ی خود انتخاب کنید. چرا که تصفیه آب کاملاً به آبرسانی محل زندگی شما بستگی دارد. از سوی دیگر باید بدانیم که قیمت فروش دستگاه تصفیه آب خانگی بر حسب فناوری های موجود در دستگاه متفاوت بوده و شما می توانید پس از بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.


4 نکته در خصوص بهترین آب تصفیه کن خانگی برای آبرسانی منطقه‌ی شما

فناوری های تصفیه آب گوناگون موجود در بازار:
  • ۰
  • ۰
آب به‌عنوان حیاتی‌ترین عنصر زندگی، بعد از اکسیژن، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بشر همواره در پی یافتن و به‌کارگیری روش‌هایی برای شیرین‌سازی و بهبود کیفیت آن بوده است. بر اساس تحقیقات، همراه با آب آشامیدنی، 300 نوع ماده‌ی شیمیایی، معدنی و البته آلاینده وارد بدن انسان می‌شود. البته بعضی از این مواد بی‌ضرر بوده و حتی ممکن است مصرف آن‌ها در مقیاس کم مفید نیز باشد. اما در میان این مواد، عناصری وجود دارد که مصرف آن‌ها در طولانی‌مدت تأثیرات جبران ‌ناپذیری را روی سلامت انسان می‌گذارد.


استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از راه‌های مؤثر در کاهش آلاینده‌هایی است که وجودشان در آب باعث افت کیفیت آن می‌شود. این مقاله سعی دارد با تشریح آنچه بعنوان عناصر مضر در آب آشامیدنی وجود دارد و در ادامه توصیف عملکرد فیلترهای دستگاه‌ تصفیه آب در بهبود کیفیت آب مصرفی، قدمی در راه سلامت بیشتر افراد جامعه برداشته باشد.
در این راستا به تشریح :

• انواع دستگاه تصفیه آب
• آلاینده‌های موجود در آب
• تشریح عملکرد فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی
پرداخته خواهد شد.

انواع دستگاه‌ تصفیه آب
  • ۰
  • ۰
دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از اقلامی است که در حفظ سلامت خانواده مهم است. آب ناسالم می تواند باعث بیماری‌های فراوان و هم‌چنین بیماری‌های واگیردار شود. در این مقاله، ما به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قبل از تصمیم‌گیری برای خرید آب تصفیه کن باید به آن‌ها توجه کنید:

1. نوع دستگاه تصفیه آب
فناوری‌های تصفیه آب هر روز پیشرفت می‌کنند و ما انواع مختلف دستگا‌ه‌های تصفیه آب را در بازار می‌بینیم از جمله دستگاه تصفیه‌کننده آب گرانشی، اسمز معکوس، اشعه فرابنفش، اولترا فیلتراسیون و دستگاه‌های تصفیه آب RO+UV.

در مقاله‌ی قبلی سایت راد گستر نوین در مورد چند نوع از انواع دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی صحبت کردیم. در این قسمت با چند نوع دیگر آشنا می‌شوید


دستگاه تصفیه آب خانگی گرانشی

دستگاه‌های تصفیه آب مقرون به ‌صرفه‌ترین دستگاه در این لیست هستند. دستگاه تصفیه کننده آب گرانشی برای کار به برق نیاز ندارد و شما تنها زمانی می‌توانید این نوع از دستگاه تصفیه کننده آب را در خانه خود نصب کنید که از آب نرم استفاده ‌کنید و سطوح TDS آب، کم باشد. لطفاً توجه داشته باشید که دستگاه‌های تصفیه کننده‌ی آب گرانشی به اندازه‌ی دستگاه تصفیه آب خانگی RO و UV کارا نیستند. همیشه یک دستگاه تصفیه آب گرانشی انتخاب کنید که مبتنی بر فناوری اولترا فیلتراسیون (UF) است. لطفاً توجه داشته باشید که فیلترهای آب گرانشی بهتر از آب جوش هستند.
  • ۰
  • ۰

منابع آب به‌منظور کاهش مواد آلاینده مانند باکتری، سرب، جیوه و... تصفیه می‌شوند. با این ‌حال، این مواد آلاینده‌ گاهی اوقات به خاطر حوادث و یا دفع نادرست، وارد آب می‌شوند. برای حفظ آب و سلامتی‌تان، تصفیه آب مهم است. فرایند تصفیه آب کمک می‌کند مواد آلاینده‌ای که ممکن است وارد آب آشامیدنی‌تان شوند از بین بروند. در اینجا به برخی دلایل مهم برای تصفیه آب خانگی اشاره می‌شود.

کاهش خطر سرطان


مواد شیمیایی و سایر مواد سمی ممکن است راهی برای ورود به منابع آب بیابند و به این خاطر، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش می‌دهند. از بین بردن این مواد از طریق تصفیه آب به کاهش خطر ابتلا به سرطان که با قرار گرفتن در معرض این مواد مرتبط است، کمک می‌کند.


بهبود طعم و مزه آب


برخی از آلاینده‌ها علاوه بر ایجاد خطر برای سلامتی بر طعم و مزه‌ی آب آشامیدنی اثر می‌گذارند. به ‌عنوان‌ مثال طعم فلز و یا طعم و مزه‌ی نامطبوع به آب می‌دهند. تصفیه آب خانگی کمک می‌کند از این مواد آلاینده خلاص شوید و می‌تواند مزه‌ی آب آشامیدنی را بدون نیاز به جوشاندن آن بهبود بخشد.

  • ۰
  • ۰

بدون شک مصرف مواد غذایی سالم از موارد بسیار مهم در زندگی است؛ اما درجه‌ی اهمیت آب سالم از آن‌ هم مهم‌تر است. برخی از منابع آب می‌تواند شامل صدها مواد شیمیایی مختلف باشد و این مواد می‌تواند به‌راحتی جذب بدن انسان شود. آنچه در فرآیند تصفیه آب در سازمان آب و فاضلاب رخ می‌دهد، نمی‌تواند آلاینده‌ها را به‌طور کامل از آب رودخانه و سفره‌های آب زیرزمینی حذف کند.


به همین دلیل در سال‌های اخیر گرایش افراد به خرید دستگاه‌ تصفیه آب خانگی افزایش چشم‌گیری داشته است. اما اگر شما هنوز هم در مورد لزوم خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دچار تردید هستید، بهتر است این مطلب را بخوانید. این مقاله شامل موارد زیر است:


در آب نوشیدنی چه چیزهایی وجود دارد؟

راه‌های دست‌یابی به آب آشامیدنی سالم

مزایا و معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

در آب نوشیدنی چه چیزهایی وجود دارد؟


اگر در حال نوشیدن آب شیر هستید، باید بدانید که به همراه هر جرعه از آن 300 نوع ماده‌ی شیمیایی مختلف را وارد بدن خود می‌کنید. در میان این آلودگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در صورت علاقه برای مطالعه راجع به آب به مقاله با عنوان دانستنی‌های جالب درباره‌ی آب  مراجعه نمایید.

  • ۰
  • ۰
در دو مقاله‌ی پیشین تحت عناوینانتخاب مناسب­ترین دستگاه تصفیه آب خانگی و ضرورت تصفیه آب بر سلامت انسان در خصوص اهمیت تصفیه آب خانگی صحبت کردیم.

یکی از بهترین اختراعات بشر در عصر حاضر ابداع دستگاه تصفیه آب خانگی محسوب می­شود. از آنجا که جمعیت جهان رو به افزایش است، به همان میزان تقاضا برای آب آشامیدنی تمیز و تصفیه آب افزایش یافته است. آن چیزی که امروز بسیار حائز اهمیت می­باشد نگرانی­های مرتبط با سلامت کلی بشر پیرامون آب­های آلوده است. از همین رو به جای استفاده از بطری­های آب معدنی که بسیار گران قیمت هستند، می­توان بواسطه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نصب آن از آب آشامیدنی سالم بهره برد.


فرقی نمی­کند دستگاه تصفیه آب خانگی شما چیست، تمامی دستگاه­ها در درجه اول بر اساس اثربخشی در کاهش محتوای آلوده آب طبقه بندی می­شوند. به علاوه نکته دیگری که در میزان و نحوه تصفیه آب نقش دارد محلی است که آب در آن ذخیره می­شود. جوامع روستایی معمولاً در معرض خطر آلودگی آب بالاتری نسبت به جوامع شهری هستند، چرا که به اندازه‌ی جوامع شهری از امکانات و تسهیلات موثری برای تصفیه آب برخوردار نیستند.